In de vorige eeuw....
In de vorige eeuw, ja je leest het goed. Meer dan 25 jaar geleden, leerde ik deze standaard tekst tijdens mijn opleiding voor secretaresse.......
Jammer om te lezen dat precies deze tekst nog steeds wordt gebruikt door werkgevers op dit moment. In de huidige arbeidsmarkt doe je jezelf als werkgever een plezier, door degene die oprecht een bijdrage wil leveren aan jouw onderneming, een persoonlijke reactie te sturen. Dit is hét moment om van een afgewezen sollicitant een ambassadeur voor jouw onderneming te maken.
Standaard
Standaard een nietszeggende afwijzing sturen, kan heel veel zeggen over jouw bedrijf. Het laat in elk geval een bepaald beeld achter en ondanks dat ze zeggen dat een negatieve PR niet echt bestaat, durf ik te beweren dat een nietszeggende standaard afwijzing nooit positief werkt.
Een gratis* PR moment om de waarden en normen van jouw bedrijf te laten ervaren. Om met zorg en aandacht voor een geïnteresseerde van betekenis te zijn. Om de kwaliteit en fatsoensnormen waar jij als bedrijf vast om bekend staat als dienstverlenend en professioneel. Allemaal weg door een standaard, nietszeggende reactie.
Ben jij als bedrijf, ondernemer, overheid echt zo standaard en nietszeggend? Dat het je echt niet lukt om iets van maatwerk en professionaliteit te laten zien?
Standaard versus maatwerk
Ja je hebt het goed gelezen in m'n vorige carrière was ik secretaresse. Om zoveel mogelijk werk te kunnen verrichten en toen nog in meerdere talen, werden wij geschoold in standaards. Standaard zinnen, standaard oplossingen. Al snel in de praktijk bleek, dat geen mens, project, directeur, standaard is, en dus ook zeker niet standaard wil worden benaderd.
Juist door oog te hebben voor het unieke, de kwaliteit, de normen en waarden, het doel, ben jij onderscheidend.
Laat zo'n kans om je unieke zelf te zijn als ondernemer, werkgever dus niet liggen.
Wat is jouw meest standaard verhaal?
Het jij ook zo'n standaard verhaal? Ik lees het graag.
Reactie plaatsen
Reacties